reede, 18. oktoober 2013

II teema: Õpihaldussüsteemid ja sotsiaalne meedia õpikeskkonnana

Õpihaldussüteemidest olen kokku puutunud IVA ja Moodle keskkonnaga. IVA kurusega tutvusin Digitiigri koolitusel, kus pidime oma koduseid töid sellesse keskkonda üles laadima. Moodlega tutvusin esimest korda eelmisel aastal, kui osalesin Haridustehnoloogide täiendkoolitusel Tallinna Ülikoolis. Mäletan, et pidime Moodle keskkonnas täitma ülesandeid, näiteks looma sealses keskkonnas rühmad ning omavahel suhtlema ja teatud ülesandeid koos täitma. Vahel sai mõne lihtsa ülesande puhul ikka päris palju vaeva nähtud, sest kui keskkond on võõras, siis ei olegi lihtne seal toimetada. Selleks, aga et nendes keskkondades hästi hakkama saada, siis oleks vaja neid igapäevaselt kasutada. Siia juurde lisaksin ma, et olles koolis e-kooli administraator, siis oli ka sellest keskkonnast algul raske aru saada ning vahel tuleb praegugi ette, et kui mõnda muudatust pole ammu teinud, siis pean õiget kohta otsima. Olen tulnud järeldusele, et igasugune administraatori töö lihtsustab järgnevates keskkondades loogikale tuginedes tööd hõlbustada.
Sotsiaalse meedia õpikeskkonna juures tooksin välja Skype, mis on kõigile kättesaadav ning lihtne kasutada. Selles saab luua gruppe ning kui leppida kokku ühine aeg, millal mingit asja arutada, siis saab seda teha üle maailma, ainus tingimus, et oleks internetiühendus.
Viimasel ajal ei ole ma enam kursis, kuidas saab ning on võimalik Miksikese keskkonnas õppida ning õpetajal sinna ülesandeid lisada, aga õppida selles keskkonnas on võimalik ning tean, et seal saab osaleda ka vabariiklikel võistlustel ning kunagi olid seal teemanädalad.
Õpetajana meeldib mulle Koolielu, kus olen osalenud koolitustel. Väga hea võimalus endale sobival ajal õppida ning hätta jäädes saab alati pöörduda kursusel osalejate ning juhendaja poole. Need on kinnised kogukonnad. Selles keskkonnas olen loonud ka enda kooli õpetajatele suletud kogukonna.
Kokkuvõtteks võib öelda, et õnneks on valikuid, millist õpikeskkonda õppimiseks valida ning õpetaja peab leidma tema õpilaste jaoks sobivaima.

Selgituseks, et kodutöö oleks saanud õigeaegselt esitatud, kui mingi teade oleks tulnud, mailile. Kahjuks ei olnud esimeses loengus sellest juttu, et peaksin igal nädalal vaatama, kas on mingi uus ülesanne mida peaks täitma. Õnneks järgmises loengus oli kogu info olemas. Siit õpetund, et edaspidi jälgin kõikide õppejõudude ajaveebe vähemalt korra nädalas.

http://opikeskkonnad.wordpress.com/2013/09/23/ii-teema-opihaldussusteemid-ja-sotsiaalne-meedia-opikeskkonnana/

Kommentaare ei ole: